1870
az S.M.S. LEITHA és testvérhajója, az S.M.S. MAROS építésének kezdete
1871
a hajók vízre bocsátása
1872
a kész hajópáros első próbaútjai
1873
a hajók tényleges szolgálatba lépésének időpontja
1876
az első bevetés Belgrádnál
1878
a következő bevetés Bosznia-Hercegovina megszállásában
1879
az első átépítés
1882
a négycsövű szórólövegek felszerelése
1887
a következő nagy átépítés (a hajó mai kinézete ezt az állapotot tükrözi)
1893-94
a hajó soron következő nagyszabású átépítése, amikor a hajótesten kívül mindent kicseréltek
1914
az I.világháború kitörése, a LEITHA-t augusztus 11-én vetik be először, október 3-án viszont súlyos találatot szenved
1915
a helyreállítást követően áprilisban újra szolgálatba lép és októberben részt vesz Belgrád elfoglalásában
1916
részvétel a Románia elleni harcokban
1918
áprilisban a LEITHA és a MAROS számára véget ér a háború, leszerelik és kivonják őket a szolgálatból
1919
áprilisban újból szolgálatba helyezik a LEITHÁT, immár LAJTA néven a Tanácsköztársaság flottájába
1921
megkezdik a LAJTA végleges leszerelését, majd az üres hajótestet elárverezik és egy folyami kotróvállalat veszi meg
1928
a folyami kotrócég munkagéppé építi át a hajót és a JÓZSEF LAJOS nevet kapja
1948
a céget államosítják (Folyami Kotróvállalat-FOKA), a JÓZSEF LAJOS elevátorhajó az FK-201-es lajstromot kapja
1962
a hajó/munkagép első modernizálása
1977
az FK-201-es teljeskörű felújítása és az elektronika modernizálása
1992
egy svájci cég megvásárolja a FOKA eszközállományát
1993
a hajó átkerül a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum tulajdonába, majd az újpesti Hadikikötőbe várja az újjáépítést
2010
megkezdődik a hajó restaurálása és múzeummá építése Révkomáromban, majd Újpesten folytatódik, végül augusztus 20-án ünnepélyesen újra keresztelik
2014
látogathatóvá válik a Parlament előtt
2018
a Lajta országjárása